top of page

Bedorven melk?! Maak je bedrijf zichtbaar...

Bijgewerkt op: 14 feb


Noortje spuugt melk uit
Kola Bandit, Noortje

Stel je voor.

Je vriend/vriendin geeft je een heerlijk glas koude melk. Heerlijk om soms een koud glas melk te drinken, vind je! Je had er net zin in.


Je drinkt een slok.

Je proeft.

En dan…


Ieuw!

Het smaakt raar.

Het smaakt zuur.

Je spuugt het uit.


Is het bedorven?

Je vraagt het aan je vriend/vriendin. Hij/zij kijkt het na.

Ach, een vergissing. Het blijkt geen melk te zijn! Het blijkt karnemelk te zijn…

Niks bedorven. Maar wel heel raar.


Waarom dit verhaal?


Nou, je hebt namelijk bepaalde verwachtingen. En je wilt dat die verwachtingen worden waargemaakt. Dat is namelijk fijn. Dat is namelijk wat je wilt.


Wat nu als die verwachting niet wordt waargemaakt? Dan raak je in de war.

Net zoals de melk geen melk blijkt te zijn.

Het klopt niet.

Je wilt het niet.


Hoe zou het zijn geweest als je wist dat je karnemelk ging drinken? Dan had je het niet uitgespuugd en gezegd dat het bedorven melk was (tenzij je karnemelk natuurlijk niet lust). Dan had je het fijn gevonden.

Want het voldoet aan je verwachtingen.


Zo gaat het ook bij het zichtbaar maken van je bedrijf.

Als je steeds hetzelfde verhaal deelt in woord en beeld, dan blijft de verwachting ook hetzelfde. Mensen herkennen je en denken: "Oh ja, dat zijn de Koala Bandits, met die gekke pakjes."


Wat zou er gebeuren als we ons in één keer in het rose zouden presenteren?Je zou in de war raken of denken: "Dat is een ander bedrijf."


Dat wil je natuurlijk niet.


Dus daarom:

Wees consequent.

In kleur, stijl, woord en beeld. En maak je bedrijf zichtbaar.



 

Commenti


bottom of page