top of page

Ken je dat? Klanten waar je niet echt blij van wordt... Wij gaan op zoek naar klanten waar je wel blij van wordt

Bijgewerkt op: 12 feb

Wij kennen dat gevoel. En eerlijk, je hebt het niet altijd in de hand. Soms kom je er pas tijdens een traject achter dat jullie totaal niet matchen. Dat kost bakken energie en levert alleen maar frustratie op. Natuurlijk wil je die klanten zoveel mogelijk vermijden en ga je op zoek naar klanten waar je wel blij van wordt.


En nee, je hebt het niet altijd in de hand, maar je kunt het wél grotendeels voorkomen.

"Hoe dan??" horen we je al denken. Nou, door te laten zien wie je bent en jouw unieke verhaal te vertellen.


Want uit talloze onderzoeken blijkt: een uniek verhaal trekt meer klanten aan dan alleen je product of dienst. En het mooie? Dat verhaal trekt meteen de juiste mensen aan en stoot degenen af die zich er niet in herkennen. Win-win!


Maar hoe krijg je dat unieke verhaal helder? Dat begint bij de basis: je missie en visie.

"Oh nee,” horen we je al zuchten, "die missie en visie... daar snap ik niks van of dat leidt toch nergens toe."


We snappen je. Maar waarschijnlijk ben je dan nog niet écht tot de kern gegaan. Je missie en visie zijn niet zomaar mooie zinnen die je ergens in een la stopt. Nee, ze geven je focus en vormen de meetlat voor alle keuzes die je maakt – nu en in de toekomst.


Een voorbeeld:

Stel, jouw missie is: "Ik wil zoveel mogelijk mensen meer zelfvertrouwen geven met een mooie glimlach, zodat ze makkelijker contact kunnen maken."


Met die missie in je achterhoofd bedenk je een revolutionaire tool: de tandenborstel (ja ja, die bestond zogenaamd nog niet 😉). Je zag dat veel mensen een slecht gebit hadden, met een niet-zo-frisse adem als gevolg. Dat maakte ze onzeker en daardoor vermeden ze sociale contacten. Dat moet anders! dacht je. En voilà, de tandenborstel was geboren.


Maar stel nou dat de tandenborstelmarkt instort. Wat doe je dan? Je raakt in paniek en besluit om... wandelschoenen te gaan verkopen. Want ja, die heeft toch iedereen nodig?


Dus jij, de voormalige tandenborstelgoeroe, duikt ineens in de schoenenbusiness. Je werkt je uit de naad, maar het loopt niet echt lekker. Huh? Hoe kan dat?

En dan grijp je terug naar je missie. "Waarom was ik ook alweer hier?"Juist: "Ik wilde mensen zelfvertrouwen geven met een mooie glimlach, zodat ze makkelijker contact maken."


En wat hebben wandelschoenen met zelfvertrouwen en een mooie glimlach te maken? Juist, helemaal niks. Je verhaal klopt niet meer, je doelgroep voelt het en haakt af.


Dus je gaat terug naar de basis: zelfvertrouwen kweken met een mooie glimlach. In plaats van willekeurige producten te bedenken, blijf je trouw aan jezelf. Je introduceert pepermuntjes en flosdraad. Dát past bij je missie. En voilà, je verhaal klopt weer, je doelgroep blijft achter je staan en je verkoop gaat als een speer!


De moraal van dit verhaal?

Het is mega belangrijk om jouw unieke verhaal helder te hebben. Want als jij weet waarom je bepaalde keuzes maakt, doe je wat je écht leuk vindt en trek je automatisch de klanten aan die bij je passen. Met als voorwaarde dat je natuurlijk consistent bent in je uitingen in beeld en taal ;-).


En daar worden we allemaal blij van. 😃🎉 Op zoek naar klanten.

Wil je hulp bij het aantrekken of op zoek gaan naar klanten die écht bij je passen? Laat het ons dan weten en bel ons app ons of stuur een mailtje!


De Koala Bandits Léon en Noortje

Comments


bottom of page